Holddegfrisk
holddegfrisk.blogg.no


Hei:) Jeg har begynt blogge p denne bloggen ''holddegfrisk''. Poenget med denne bloggen er at jeg har lyst til legge ut innlegg om trening og andre tips til hvordan du kan holde deg frisk. Hvis du har noen anonyme sprsml som du lurer p kan du kontakte meg p zorropusk2@gmail.com

Annonser


0

Slutter ?

Slutter?

Skal jeg slutte ?

Svaret er ........ janei :P Jeg vurderer slutte. Det er ikke dere. Det er meg! Jeg fr ikke tid til blogge desverre :-( hper de gamle innleggene mine om selveste ordet frisk, og trening hjelper dere fremover. Eller s kn dere prve finne en annen :) Har vrt veldig morsomt blogge !

0

Beklager

Beklager :( Denne uken og helgen kommer til bli slitsom.. skole, lekser , besk og ja -.- konfirmasjon p lrdag (fetteren min) og megazone p sndag (?) megazone(?)

Vell. Igr tok jeg styrke og idag har jeg lp p 3D-mllen i 30 minutter. *Pust pes* det var slitsomt det !

0

SORRY SORRY SORRY

Sorry for at jeg ikke har blogget! Mange gode og drlige grunner !

Jeg har spist, vrt p skolen :(>:( vrt hos en venn, trent (100 sit-ups, 50 push-ups og 30 spenshopp x2 :2 alts 1 gang med100 sit-ups, 50 push-ups og 30 spenshopp og 2 gang med 50 sit-ups, 25 push-up og 15 spenshopp:)) og ja.. lekser -.- noen som har sett den nye videoen til MC?

.. Syntes det er litt dryt.

Q. Hva syntes du om musikk videoen .. ?

0

Hunger games - Parody

Herregud, fant denne filmen p youtube! Hunger games parody! Den er sykt bra !

2

2 DAG

Hey ! Mandag idag -.- men i dag er det min 2 dag som blogger:D

Vell for noen dager siden kjpte jeg et julia blad, og der inne sto det:

Trene skal man gjre for ha det bra! Det er ikke bra for kroppen sitte altfor mye stille. Den trenger rre p seg for utfordres og utvikles. Treningtrenger ikke ndvendigvis handle om bli raskere eller sterkere - det kan ogs bety forbedre balansenved ri eller drive med en annen idrett der balanse er viktig. komme seg ut og rre p seg har dessuten en positiv effekt p humret, for nr man er fornyd med noe man har gjort, blir man ogs blidere!

Q, Hatt en bra start p ukedagen?

Q. Noen andre enn meg som ogs hater mandager ...

Q. Nr slutter dere p mandager?

Q. Har dere noen idretter/hobbyer?

0

Musikk

Disse tre er mine yndlings sanger nr jeg trener :)

2

Primadonna

Heyo! Denne sangen bare digger jeg hvis jeg skal trene ! :D Kanskje du liker den ogs? :)

0

Youtube - mix

Hei dere :) Etter jeg har trent, og jeg ikke har noe gjre .. lest alle blogger som jeg pleier lese .. s loker jeg litt rundt p youtube. Dere burde abbonere p stilababe09! Hun er s herlig, god og ogs s pen!

2

Hittil

Har bare blogget i 1 dag n, og ftt 16-17 lesere! Tusen♥ takk !

Overskriften viser : Hittil. Og da vil jeg egentlig bare legge ut alle bildene som jeg har lagt ut hittil :) Vet ikke hvorfor .. men venter p vennen min som skal komme snart !















Har dere husket abonere p hun her? Har dere ogs husket laste ned appen? Ikke? Hun heter/appen heter: Blogilates!


2

Treningsprogram + WOW !

WOW ! Starter denne bloggen i dag, og n har jeg allerede ftt noe med 63 sidevisninger og 13 lesere! Tusen takk;D :)

over til treningsplanen.

En anonym spurte om jeg kunne legge ut treningsprogram, for h*n visste ikke hva h*n skulle trene.

Alle sammen br trene 2 ganger i uken, mer enn det er valgfritt.

Generellt:

kt 1:

Lpe 30 minutter, starte frste 5 minutter i et tempo der man klarer prate sammen, s siste 25 hakket over, der man s vidt ikke orker holde en samtale gende. Avslutte med 3 intervaller: 40-50 meter, helst i en motbakke. 1 minutt pause mellom hver. (IKKE JUKS, DET GR BARE UTFOR DEGSELV.)

kt 2:

Oppvarming lpe 10 minutter: bli varm i HELEkroppen! Det er kjempe viktig!

Push-ups: 10 stk x 3, 30 sekunder pause mellom hver

Sit-ups: 15 stk x 2 , 15 sekunder pause mellom hver

Spentshopp: 10 stk x 3, 30 sekunder mellom hver ( NB: Det er kjempe viktig at du gjr spenshoppene rett! Hvis ikke gr det utover deg selv. Hvis du ikke vet/klarer kan du se p klipp p youtube.

Planke: 1 min. Pause 30 sek. 30 sek (Planke) Her er det viktig at du er rett i ryggen. Du burde f en av foreldrene dine eller noen andre i familien/venner til se p deg der og da. Hvis du gjr det med venner er det kjempe viktig at dere ikke tuller.

Hurtighet:

1. Lpe opp og ned p trapp/benk - jobbe i 2 minutter, 1 minutt pause osv.. repeter 3-5 ganger.

2. Lp med sm skritt mellom tau/planker plassert som i en stige, ca 15 meter. Pause 30 sekunder, gjenta 5-10 ganger.

3. Intervaller i motbakke.

Spenst:

1. Kneby (Viktig gjre riktig)

St rett i ryggen. Senk s rumpa ned, til du fr en vinkel mellom 40-90 graders vinkel i kneleddet. velsen gjentas. Det er her viktig at man str godt p hlene, og at man kommer bakover i overkroppen. Jo strre vinkel man har p bena, jo mer jobber man bakside lr- og rumpemuskulaturen. Start med 30 sek-1 min, 30 sek pause, gjenta 3 ganger. Etter hvert kan du holde deg lenger og lenger!

2. Thev

St med tballene plassert p en krakk/trapp/stepp eller liknende. Vipp opp og ned i et rolig tempo. Med denne velsen trener du bakside legg. St i 1 min, 30 sek pause, gjenta 5 ganger.

HUSK: KNR OVER TR!!!!!!!! Kjempe viktig ! Disse ktene ser ganske harde ut, men det er ikke det.

Dag 1 kan du f.eks ta generellt med ktene, og dag 2 kan du ta hurtighet og spenst.

Du trenger heller ikke gjre det 2 dager p rad. Men det er viktig at du i hvertfall gjr det 2 dager !

2

Dagens outfit

Heia. Vet ikke hvorfor jeg legger ut et bilde av hva jeg har p idag nr denne bloggen egentlig handler om helse, trening og ja .. kroppen

Men jaja



Toppen er fra gina tricot (?) men jeg tror den ikke selger mer for den kjpte jeg snn i ... ja 2011

2

Sun is out, and I feeling OK



WOAH ! KLOKKEN ER N 11.46 OG DET ER 23 GRADER ! OMFG.

Jeg blir fort gira nr det kommer fint vr. Det er bra og deilig bare slappe av da. Men vret kan ogs vre motivasjon for trene .. men ikke bruk det hele tiden :)

3

Treningsprogram

Hei dere! Noen som trenger hjelp med hva de kan trene? Hvis du gjr det kan du enten kontakte meg p gmailen min: zorropusk2@gmail.com

Det kan vre vansklig trene hvis man ikke vet hva man skal trene, s bare si i fra :):D




Ja.. jeg prvde ta et bilde der jeg str i planken men jaja..

0

Motivasjonen til trene

Hei dere♥

Det er en kjempe deilig flelse for ALLEetter de har trent. Enten om det er styrke, kondisjon eller begge deler. Men det er mange som syntes det er for kjedelig til trene. Da m dere bare finne ut hvaer det som trengs for deg til at du har lyst til trene annenhver dag eller 3 ganger i uken? Det er motivasjonen.

Det finnes mange forskjellige motivasjoner.

Musikk

Musikk kan kanskje vre det viktigste for noen nr de skal trene. De klarer kanskje ikke trene hvis de ikke har musikk. Men det er ogs viktig ha riktig musikk til treningen. Jeg mener ikke at noen har feil musikksmak men at man burde jo ikke hre p rolig musikk nr man skal trene. Man kan, men det fr kroppen til roe seg mer enn gire seg.




Treningsklr

For mange jenter og gutter er treningsklr ogs viktig. Hvis man gr ut med en neon rosa genser og bl trening tigtsh kan man jo fort miste motivasjonen. Men det som er at hvis man skal trene hjemme kan man jo g i hva slags treningsklr man vil. For da er det jo ingen som ser p deg. Men hvis du gr ut med f.eks neon rosa genser og bl trenings tights s kan man jo miste motivasjonen og det er fordi:

1. Man kan fle seg dum med at man ikke har mote, fashinon eller stil.

2. Folk kan stirre rart p deg og tenke Okeii... som har en liten sammenheng med nr. 1.


Snn her ser mitt treningsoutfit nr jeg er hjemme og trener. Jeg har mange forskjellige, men dette er et av dem da:)




0

MUST DO!

Hei!! Har trent ferdig n, skal snart ut med en venn og skate:) Ja for dere som ikke vet det, s skater jeg:)♥

Jeg fikk en KIK melding fra en venn av meg der det sto: Beste treningsapp EVER, og et bilde av appen. Hun er kjempe flink! Du burde laste ned appen. Det er kjempe enkelt.

1. Du gr inn p appen.

2. Trykker p hva du vil trene.

3. Du trener med henne.

Jeg tipper at dere vet selv hvordan man laster ned en app?

Appen heter: Blogilates

Du kan ogs flge/abbonere henne p youtube. Hun heter blogilates der og.



Ikke de beste bildene akuratt, men men..

0

Frisk - Helse

Hei dere. Fikk en kommentar av vilblifrisk der det sto:

Hva med skrive hovedsaklig om det fysiske som ligger i ordet frisk, men ogs legge inn aspekter av den mentale helsen? Fysisk og psykisk helse henger jo sterkt sammen!

Bloggen hennes kan du finne→http://vilblifrisk.blogg.no

Frisk kan sikte til mange forskjellige ting, og en av de tingene er helse.Helseer et kulturelt betinget begrep som varierer med kultur, oppfatninger og historie. Medisinsk er helse definert somorganismensevne til effektivt svare p stressfaktorer og effektivt restituere og vedlikeholde en likevektsbalanse. Skade- og sykdomsforebyggelse er viktig for et godt liv og god helse. En form for forebygging er gode vaner, som oftest blir utfrt automatisk uten at personen er spesielt oppmerksom p det. Eksempler p gode helsevaner er bruke bilbelte, spise regelmessig og mosjonere litt hver dag.

Fysisk helse

Fysisk helse er god kroppslig helse som oppns gjennom en god balanse mellom regelmessig mosjon, sunn diett og hvile. Psykisk helse henger tett sammen med fysisk helse i den forstand at drlig psykisk helse kan pvirke den fysiske tilstanden hos en person negativt. For eksempel er feil balanse mellom krav og kontroll i dagliglivet assosiert med hjerte- og karsykdom. Omvendt kan fysiske sykdommer vre opphav til psykiske lidelser i den forstand at alvorlige sykdommer ofte kan fre til personlige forstyrrelser hos pasienten (for eksempel depresjon).

Psykisk helse

Psykisk helse handler om hvorvidt en person klarer bruke sine kognitive og emosjonelle ferdigheter til fungere i samfunnet og mte hverdagslige krav. I flge WHO finnes det ingen offisiell definisjon av psykisk helse.[3]Kulturelle forskjeller, subjektive vurderinger og konkurrerende teorier pvirker hvordan psykisk helse skal defineres. Likevel er de fleste enige om at psykisk helse og psykisk sykdom ikke utfyller hverandre. Med andre ord vil ikke fravr av psykisk sykdom ndvendigvis vre det samme som ha god psykisk helse. En mte tenke psykisk helse p kan vre se hvordan en person fungerer i hverdagen. Signaler om god psykisk helse er nr personen klarer takle normal mengde medstress, vedlikeholde vennskap og leve et selvstendig liv og klare komme seg ut av emosjonelle ?fallgruver?.

rsakene til psykiske sykdommer er ofte komplekse og sammensatte av genetikk/arv, sosiale forhold, fysisk helse, psykologiske mekanismer og kjemiske forhold i hjernen.

Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Helse

En annen fin nettside om helse er ogs : http://www.helsebiblioteket.no

0

Morgendagen

Heihei igjen:) S litt igjennom hvor mange som hadde vrt p bloggen og hvor mange lesere jeg har ftt til n. Tusen takk!:) Idag er det sndag. P sndager pleier jeg som regel daffe* litt i sengen til jeg orker st opp. Jeg pleier ta meg noe spise og etterp slenger jeg meg p treningsklrne. Eller.. ikke bokstavelig talt, men jeg tar meg p treningsty.

Det er ikke mine klr det der , men har ikke kamera akuratt n s fant dette bildet :P

P sndager pleier jeg som regel trene styrke. Jeg pleier som regel ta sit-ups, push-up, spenshopp og flyes.

2

HOLDDEGFRISK 08/09.13

Heihei! Denne bloggen her kommer til handle om tips til hvordan du kan holde deg frisk. Nr jeg skriver holde deg frisk mener jeg egentlig bare at du trener bra, og ikke er slapp.♠

Det er bare kommentere hvis du lurer p noe eller vil at jeg skal legge ut et innlegg om noe!:)

Hper dere liker bloggen!♥



hits